Effectief Social Media Management

Social media hebben een wispelturig karakter. Trending topics lijken uit het niets te ontstaan. Schijnbaar onbeduidende video’s gaan plotseling -wereldwijd- viral. Een klacht kan ‘zomaar’ uitmonden in een felle PR storm.. Tóch blijkt het in de praktijk heel goed mogelijk om adequaat en gestructureerd om te gaan met relevante (klant)signalen. CX Social stelt u in staat om het sociale web real-time te monitoren. Op basis daarvan kunt u gericht sturing geven aan uw marketing-, verkoop- en service-activiteiten. Reactief én proactief. Analyse en rapportage tools geven u mogelijkheden om real-time te sturen op concreet resultaat. Met CX Social krijgt u grip op social media!

Iedere Nederlandse organisatie is inmiddels actief via social media. Maar regelmatig komt het voor dat activiteiten van verschillende afdelingen niet worden afgestemd. Hierdoor gaan kansen verloren om (potentiële) klanten optimaal te bedienen. Ook is er onvoldoende zicht op rendement. Een schaalbare all-in-one oplossing waarmee de hele organisatie kan werken is hét antwoord op deze uitdagingen. CX Social dus!

Wat maakt CX Social uniek?

Met name de combinatie van rijke mogelijkheden en gebruiksgemak. De tool is zowel interessant voor reputatiemanagement als voor marketing(campagnes), webcare en social commerce. Het intuïtieve karakter van de oplossing maakt dat uw professionals er eenvoudig mee kunnen werken. In hoofdlijnen beschikt CX Social over de volgende functionaliteiten:

1. Monitoring

Social ‘listening’ stelt uw organisatie in staat om alle relevante sociale netwerken te volgen. Wat wordt er -waar en door wie- gezegd over u en uw concurrenten? U kunt niet alleen sociale platforms volgen, maar ook blogs, fora en nieuwssites. Niet alleen tekstdocumenten, maar ook foto’s en video.

2. Response

Via een intelligent filtermechanisme komen alle relevante ‘listening’ resultaten binnen in een gebruiksvriendelijke social inbox. Webcare functionaliteiten stellen uw medewerkers in staat om samen te werken aan tijdige en juiste response. Automatisering, routering en workflow mechanismen zorgen voor optimale efficiëntie.

3. Campaigning

Maak uw social marketingcampagnes efficiënt en effectief. Het inplannen en posten van blogs is eenvoudig, evenals het meten van de effecten van uw inspanningen. Op basis van inzicht in activiteiten van concurrenten kunt uw marketingactiviteiten flexibiliseren. Ook worden social leads inzichtelijk geïdentificeerd.

4. Analyse en reporting

Uiteraard wilt u insights. Wie zijn onze ambassadeurs, waarover praten critici? Hoe effectief zijn onze campagnes, wat is het sentiment waarmee men over ons merk praat? Hoe presteren we ten opzichte van concurrenten? Via (custom)dashboards en KPI reports visualiseert CX Social real-time de impact van uw inspanningen!

5. Automation

Wilt u daadwerkelijk efficiënt kunnen werken, dan heeft u behoefte aan automatisering van standaardhandelingen. Denk aan het routeren van specifieke berichten en het automatiseren van campagnes. Cruciale tijdsbesparing en relevant voor het behalen van KPI’s en realisatie van ROI.

6. Integratie

Social media staan niet op zichzelf. In de customer journey switchen klanten tussen allerlei kanalen, waaronder social. Er is groeiende noodzaak om social media te ondersteunen met CRM en kennismanagement en te zorgen voor integratie met andere kanalen. Het open karakter van CX Social maakt dit mogelijk.

App voor mobiele engagement

Uiteraard is CX Social ook beschikbaar via een App. Dit betekent dat front office medewerkers en andere stakeholders plaats- en locatie onafhankelijk gebruik kunnen maken van de oplossing. Waardevol in onze 24/7 economie!

Relevant voor uw organisatie?

Wereldwijd gebruiken ruim 300 bedrijven CX Social dagelijks om reputaties real-time te kunnen managen, customer engagement te versterken en om de kracht van social data optimaal te gebruiken. Internationaal is CX Social een top vijf speler.  We focussen en sturen op uw business resultaat!

 

demo request

Wilt u meer weten ?

Bel ons, maak een afspraak of kom een keer langs !